Thursday 8 February 2018

KENAPA PERLU VITAMIN C ?





Vitamin C adalah salah satu dari vitamin utama, sudah tentu ianya amat penting dalam kesemua aspek kesihatan badan kita.



Berbeza dengan Vitamin C lain, Vitamin  C shaklee mengandungi 500mg Vitamin C dalam satu tablet. Ia dirumus khas dengan formula Sustained Release dimana ia dilepaskan secara berperingkat-peringkat. Pelepasan 100mg Vitamin C dalam masa 1 jam selama 5 jam di dalam tubuh bertujuan membekalkan Vitamin C setiap masa kepada badan kita. Jadi, penyerapan 500mg Vitamin C shaklee adalah optimum tanpa membazir.



Badan kita mampu meyerap 200-300mg Vitamin C sahaja dalam masa 1 jam. Jika kita makan lebih dari jumlah ini, Vitamin C akan keluar melalui air kencing, peluh dan sistem perkumuhan kita. Kan membazir tu.



Vitamin C sinonim dengan kecantikan, namun tahukah anda bahawan Vitamin C mampu mencegah penyakit merbahaya.





KESIHATAN :

Memerangi Kanser – Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-cells unutk melawan sel- sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.



Mengekalkan Kolestrol Sihat – Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, meghindari arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.




KECANTIKAN :


Membentuk Kolagen – Meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.



Mencantikkan Kulit – Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utaman kejadian jeragat.


SEBARANG PERTANYAAN,BOLEH HUBUNGI EINA MELALUI WHATSAP KE NO 
 0 1 1 - 1 0 8 7 9 7 4 3


No comments:

Post a Comment